Wednesday, March 09, 2011

.bukan malaikat.

seriously,aku penat.
aku bukan malaikat.
yang sempurna setiap masa.
yang jaga tutur kata budi bahasa.

aku tak paham.
kenapa perlu hukum aku?
perlu hakimi aku?
sedangkan kau tak pernah cuba nak kenal aku.
atau dekati aku.

nak sangat kutuk aku?
nak sangat maki aku?
kenal aku dulu.
kenal siapa orang yang kau benci sangat ni.

then bila kau da kenal.
bila kau dah tahu warna sebenar aku.
silakan mengutuk mengata.
aku tak hairan.
sebab kau betul kenal.

apa perasaan kau?
jika hal ini jadi pada kau?
penat bukan?

sekali lagi.
aku bukan malaikat.
mungkin aku boleh hiraukan kata-kata kosong yang datang.
tapi bohong jika aku tak terasa.
sebab aku manusia.

kau,kamu,awak,dia,kamu semua.
tolonglah.aku penat.



.

5 comments:

eyl_lia said...

best dok...
bagus uhh...kadang2 x semua owg faham kite n betul2 kenal kte..

Fatin Razali said...

angah :
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
idola aku komen blog aku la syeallll~

Pha Is said...

waa.... simple dan bererti...

Fatin Razali said...

pha :
:)

HanisLazimAndTheShaklee said...

wOoo best sgt ! thumbs up