Friday, October 08, 2010

.balak tak hensem awek cantik.


|| balak tak ensem awek cantik ||

" awat hang bodo sgt?mmg la hang tak ensem tp awek hang tu da melengkapi pon kekurangan hang tuh..sbb tu dia cantik..dok merendah diri pasai apa?? "

(Karpenko Latte,2010)



merujuk kepada ayat di atas jelas lah korang paham ape aku cuba nak sampaikan kan?
well, tahniah arm. memang best ayat dia.

kita pon selalu nampak kan keadaan neh?
balak hensem, awek macam tak semenggah.
awek cun macam artis, balak kuor macam nak g pasar malam.
kalau jumpa yang sama cantik, sama padan itu memang bonus lah bagi mereka kan?

tapi tu lah, kuasa Tuhan.
dia lengkapkan sisi kita yang lagi satu dengan datangkan kita pasangan yang berlainan ciri dan karektor daripada kita.

atas tujuan apa?
atas tujuan melengkapi lubang kekurangan diri kita.
atas tujuan kita dapat memahami sisi orang lain selain kita.

jadi,tak perlu la nak merendah diri sangat.
pasangan anda dah terima anda, jaga lah dia elok-elok.
agak-agak rasa diri tu kurang, tambah apa yang patut.
bukan asyik nak merungut cakap kau tu tak cukup elok.

jadi,
hargai pasangan anda.
kalau dah dapat bf hensem/awek cantik tu jaga lah elok-elok.
bukan senang nak dapat orang yang hensem/cantik terima kita yang kurang neh kan?

Yang Benar,
-fatinrazali-

9 comments:

Pensel Kontot said...

hhuhuhu...kalu xde pasangan mcm mane?
hehehe

am said...

kalau yg still solo macam i ni cmne ? haha .aten .btul ayat tu .kte saling melengkapi .kalau kte ada kkurangan .mst psgan kte ada kkurangan dia .dan yg sebaliknya

Nur Sakinah Miswan said...

huhuhu setuju ! ^_^

Fara Dee Dilah said...

I likes!!!
salu gk ckp kt si encik soulmate, bile dh bersama ni, terima la kekurangan dn kelebihan masing2 dgn hati ikhlas.

~eZmALiZa~ said...

agree...!! :) bukan semua org perfect kan ?? :)

fendi_scropio said...

senang je..sapa kete cam 2 klu makwe die cantik memmang die tu hodoh la..hahah

widda_me said...

i singleeeee...mingleeee

Fatin Razali said...

pensel :
so kene la carik psgn ntok lgkapkan anda. :)

am :
yup. Allah kan adil. :)

sakinah :
heee~ :)

fara :
yup.bila dah setuju nak bersama,kene la terima ape pon kan.

ezma :
mksod perfect tu kite sndri yg tentukan. :)

fendi :
hahaha.sengal~

widda :
ye~dah,g carik bf sane. ;p

SperMAtids BloG said...

donut klu xda gula rasa kosong,gula lengkapi donut