Monday, October 11, 2010

.muka cantik bukan tiket.


"berwajah cantik bukan tiket untuk mempermainkan hati lelaki"
(fatinrazali,2010)


ye,ingat tu kawan-kawan.
aku ulang, berwajah cantik jelas ketara bukan tiket untuk mempermainkan hati lelaki ye.
tidak kira lah muka kau cantik tahap dewi.
sampai orang jalan pandang pun iri hati.
itu bukan alasan kau boleh mempermainkan hati lelaki.

muka kau cantik.
nampak lembut. berbudi bahasa.
sayangnya kau mudah rambang mata dan buta hati.
kau kikis duit si lelaki dan pasang lelaki lain.
dan sayangnya,
kecantikan dalaman kau tak sama dengan kecantikan luaran.

jadi si cantik di luar sana,
ingat lah. muka cantik hanya sementara.
dah tua semua itu binasa juga.
so please, jangan permainkan hati lelaki ye.
atau anda akan dapat padah.
cepat atau lambat je.
hati-hati.
:)

p/s : klo aku jadi lelaki tu,bukan setakat lempang aku bagi. trust me.

9 comments:

twinkle twinkle said...

betol2 :D

sekamar rindu said...

biarlah cantik dalaman dalam luaran juga...

~eZmALiZa~ said...

setuju!!! i agree with this entry! :)
keep up the gud work!

fendi_scropio said...

salam...btoi222...sme2 la ingat

Helwa Tamar Jaya said...

betol-betol....yg laki pun jangan rambang mata bila tengok pompuan. Biar rambang mata pilih hati, bukan rambang mata pilih cantik. Juling karang mata bila duit habis...

fendi_scropio said...

menjemput anda ke belog saya untuk menerima award;
http://blogfendi86.blogspot.com/2010/10/my-first-award.html

Lmie said...

betul2.....
nnt law d lelaki start lempang p'puan bru la cbuk nk ckp lelaki DAYUS...
pa guna ckp tuwh ayat law sndri pnya salah & sndri cri psl...
fkir2 kan la....

Fatin Razali said...

twinkle :
:)

Sk :
yup.itu lg bagus kan?

ezma :
hee~i will. :)

fendi :
yup. :)

HTJ :
huuu~suke ayat anda lah!

Lmie :
yup.sendiri yg carik penyakit.

ah poi said...

klu aku laa laki2 malang 2, aku tgl je kat sg sndat tgh2 mlm.. bru pmpn 2 ad akal sket..