Saturday, May 14, 2011

.maharani terbaik.








Selama mana pon dia membebel, stress macam mana pon kita kena bebel, kita tetap akan rasa emak jugak yang terbaik kan? Emak memang ternyata ada 6th sense, naluri keibuan dia yang kita tak payah cakap banyak pon dia akan paham.

Aku selalu terfikir, aku memang bukan anak yang baik. Maksud aku yang memang tak payah buat emak ayah risau dah. Setakat ni aku rasa benda yang aku buat emak aku bersyukur sikit dapat anak macam aku bila aku dapat tawaran masuk u. tapi bak kata mak aku "dulu time anak masok u orang dah buat kenduri, zaman sekarang tunggu anak confirm grad baru boleh buat kenduri". HAHA. plus, dengan aku anak yang paling makan banyak kos. -.-' haihhh. bukan tak cuba dah jimat, sehabis baik dah cuba.

Aku bersyukur dapat emak dan juga ayah yang berfikiran jauh kehadapan. memang dari kecil sampai sekarang ternyata didikan emak dan ayah aku memang sedikit berbeza. Emak aku seorang guru sekolah menengah. Even mak aku cikgu tapi dia tak sibuk-sibuk tanya tiap kali balik sekolah ada kerja rumah tak, cehck ada kerja rumah ke tak, paksa belajar. memang tak pernah. okay, ada pernah mak aku konon paksa ktorang adek-beradek duduk kat ruang tamu belajor, tapi haram, sebulan jek tahan lepas tu takde dah. dan mungkin sebab tu hampir semua adek beradek aku cara belajar cuma fokus bila dalam kelas (aku dan angah yang pasti).

dan contoh lain, sekarang. waktu aku belum mula praktikal lagi mak aku dah suruh stay terus kat sini (KL) maksudnya tak payah balik rumah. cari kerja kat sini dan belajar hidup susah senang. aku sedikit bangga, yelah sebab hampir keseluruhan kawan-kawan aku mak ayah dorang abes praktikal dah suruh balik dah. dan sumpah, hidup bujang memang susah. -.-'

apa yang paling seronok tentang mak aku, cara dia melayan kami adek beradek macam kawan (kecuali bila timing dia membebel). mak sangat seronok bila ajak berborak dan bergossip. haha. aku mungkin bukan anak yang baik sebab aku bukan jenis selalu tepon mak aku. masalahnya kalau aku tepon, tak sempat bagi salam soalan cepumas dia terus bagi "hah,nape?duit dah habis?". aku bukan jenis yang selalu balik rumah (last balik raya cina, padahal johor je pong).

haih. nak cerita pasal emak memang sampai kesudah lah kan? entah lah, cuma satu hari aku betol-betol berharap dapat buat mak aku sejok perot mengandungkan aku.


ktanxbye



No comments: