Friday, July 29, 2011

.pilihan.


Assalamualaikum..

hye hoi hui...

Dalam hidup ni kita sentiasa mempunyai pilihan dalam apa jua perkara apa jua keadaan. Pilihan yang akan membawa ke jalan hidup kita yang seterusnya. tak percaya? kau sentiasa mempunyai pilihan ketika lapar. kau boleh terus mengeluh kelaparan atau pergi sahaja ke dapur dan baham maggie yang ada. ya, itu memang bukan kemahuan kau tapi itu memang pilihan yang ada. Sama juga bagi gadis-gadis yang terpaksa termenung depan almari yang penuh dengan baju tapi masih lagi keliru taktahu nak pakai baju apa. kau boleh sahaja pilih mana-mana baju atau kekal keliru.

Sama juga keadaannya dengan pilihan hati. pilihan cinta. kau sentiasa ada pilihan dalam memilih siapa yang akan duduk dalam sofa empuk selesa di dalam hati kau atau siapa yang kau akan campak di luar pintu hati tak beri peluang masuk.

walaupun kau mempunyai ramai pilihan, ramai yang menawar diri menawar cinta tapi hanya kau yang ada hak mahu buat pilihan yang mana satu kau mahu. ya, kadang kala mereka yang lain akan kata pilihan kau itu tidak tepat salah sama sekali. abaikan. kau tahu apa yang hati kau mahu bukan?





dan jika dia yang kau pilih itu tak menghargai, dia yang kau beri sofa empuk itu tak menyedari. ah sudah-sudahlah bersedih. sedarkan dia, goncangkan mimpi dia, nyatakan pada dia kau ada depan mata. tak perlu mengeluh merungut dia taktahu hargai kau. kau yang memilih dia bukan? kau sayang dia bukan? dah sayang, hadap jek lah. tak perlu banyak cerita.

namun sayang, ada satu saat kau perlu sedar yang pilihan kau tak sentiasanya benar. ya, dia mengisi segala keperluan yang kau mahukan , dia lah yang kau idam-idamkan. tapi tak ada gunanya kalau dia tak menjadikan kau pilihan hati. ya, sayang memang sayang. cinta memang cinta. jadi sudah lah sayang, bangunlah dari mimpi indah kau itu. dia tak mungkin sedar kewujudan kau.



bangun dan sedar ada yang lain memilih kau.


:)

2 comments:

nur diana rozali said...

love dis..hai! ak xtaw knpa hati ak suka sgt bace pe FR tulis..rase mcm hadapi bnda2 yg sama n betul2 wat ak rasa pe yg FR smpaikan..keep writing k..ur blog motivates me actly! love

Etong said...

awesome words. followed