Saturday, January 30, 2010

Berhenti Jadi Tipikal!

entry kali neh agak emosi okeh.
and mungkin mbuatkan anda bfikir.
tu pon klo kowg rajen nak bpikir lah.

aku da bosan.da penat.
sebab ape..?
da bosan layan org yg tipikal!
tipikal dari segi pemikiran ye.

isu 1 - TYPICAL MALAYSIAN!

aku tpikir isu neh time aku wat presentation.
presentation aku neh pasal PKA[pesanan khidmat awam] or yg kowg pggl iklan uh.group aku kene analisis PKA luor negara.and ktowg amek PKA dr New York.PKA tsebut hitam puteh saje.tnpe sbrang dialog.
then pas da bentang,mcm biase ah~dak kelas aku mmg suke hentam owg time present.
yg pelik slalu kene hentam uh group aku jek.

mereka mprsoalkn mcm mne org nak paham mesej PKA tsebut sbb tak ade dialog,hitam puteh jek.dowg da betah itu ini lah kan.jadi aku yg sbgai org yg mbentang neh agak geram.
aku da bg pnjang lebor explaination pon dowg still tak paham.
make aku pon kuorkan ayat best yg turot dpersetujui lecturer aku.

ayat aku ialah :
"org new york bkn mcm org m'sia neh.dowg tak perlu ayt pnjg lebor,gmbor kaler2,byk2 ntok paham mesej yg dsampaikan.org m'sia neh tlebih manje,smue nak pertikaikn,smue nak pnjelasan,smue nak penerangan.smue nak persoalkn knape perlu itu,knape perlu ini.education level m'sia-new york sgt ketare.mmg kte tak kan maju mcm dowg klo kte tak bhenti jd m'sia yg tipikal"

huk.pnjg gle aku bebelkn?amek ko jajan.nak sgt kn hentam group aku time present.so hadap lah jwpn aku uh.

isu 2 - TYPICAL MALAY

okeh.melayu tipikal kat sni bukan pasal ko org kampong ke bndar ke.neh psl pmikiran skali lagi.huk.sbb ble aku publish status kat fb ckp bhenti jd melayu tipikal.ade yg tros hentam org kampong.hello,aku neh org kampung k!

isu neh timbul sbb asgment subjek pilihan bebas aku.
aku n kwn2 mention[agk rmai dlm 15 org] amek sbjek DRAMA MELAYU.
sbjek neh mrupekn major course persuratan melayu yg pelajarnye 99% bdk dr pntai timor.
masok klas tu rase mcm g pntai timor jap.bkn aku nak racist k!

so psl asgment.spatotnye asgmnt yg ktowg kene wat ialah perform 1 drama yg akn mwakili 70% mrkah ntok exam.tetapi malangnye,melayu2 tipikal tersebot bg byk alasan.
alasan mereka ape?
tak pndai blakon,mcm mane pmbahagian mrkah,tak sempat lah,tak de penulis skrip lah.
izinkn aku mncarot jap.what the fuck??!!!!!!!!!!
bodo lah alasan yg korg bg.mcm la ktowg bdk mention neh reti blakon?
da tu ktowg neh lg lah da start tesis,nk hndle radio lg,paper ukm lg.
ktowg tggl 2sem,kowg lg 3sem kot.bodo!![maaf aku mcarot lg]

dowg lg rele wat asgmnt yg leceh iaitu..
2 laporan psmbhn drama, 4 ulsan buku drama, 1 esei teori drama.
bodooooO~!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tu ah melayu tipikal.belom bwat da bg alasan.
menyusahkan org!!!


smue alasan yg dowg bg tak logik.
aku da join drama[teater] since skola mngah.so aku tau lah sempat ke tak.
da tu mcm la klo drama tu haros blakon jek.bole jd ahli produksi kot.huh.

sumpah benci!!


3 comments:

Nadiene said...

betol tue,,,

aku kalu grup, mesti pilih yg agak berwawasan...

coz aku pon camtue, haha.. aik, poyo plak nie

ringo said...

muahahaha.setempek kene.padan muke

Fatin Razali said...

fid :
ayt ko sgt xbole blah ah..bwawasan knon..hahah

ringo :
sape yg kne?aq ke ko?haha