Sunday, April 17, 2011

.senarai idaman.


Assalamualaikum..

hye hui..

"ciri-ciri lelaki/perempuan idaman itu hanya senarai semata. bila kau dah JATUH CINTA, semua senarai tu kau dah lupa. yang kau ingat cuma rasa BAHAGIA"

okay, beberapa hari yang lepas aku terfikir benda ni. selepas meletakkannye sebagai status di facebook (bapak poyo tu pon nak bagitau ke), ramai gak yang bersetuju dengan perkara ni.




serius, aku sendiri rasa perkara ni. sebelum ada bf, zaman hidup single lah kononnya, kita akan ada satu senarai di mana bakal bf/gf kita tu mesti ada ciri-ciri dalam senarai tu. panjang pendek senarai tu bergantung la pada tuan empunya badan kan. makin cerewet makin lah panjang senarai kau tu. tapi bagi aku, nak panjang senarai pon tak kesah. nak pilih bf/gf kot, niat nak kekal lama, so takpe la cerewet sikit kan.

tapi sedar atau tidak, bila dah jatuh cinta, bila kau dah jumpa seseorang yang buat kau rasa bunga-bunga, senarai kau tu kau dah buang jauh-jauh. kau dah tak ingat pon senarai kau tu. kau dah kesah dia tu macam mana, yang kau kesah dia mampu buat kau happy senyum sambil tido tiap malam.

senarai yang kau buat tu, kau hanya akan jadikan garis panduan semasa mencari atau memilih pasangan. yelah, takde la bf/gf kau tu lari jaoh sangat dari taste kau kan. bila kau da sayang, dah cinta, semua senarai tu dah tak penting lagi dah.

aku sendiri, melalui pengalaman lepas, aku selalu teringin nak bf yang pandai main gitar sebab bior boleh mainkan lagi untuk aku tiap malam (so ntah-ape-ape), nak bf yang tak merokok sebab ayah aku tak merokok, nak bf yang tinggi sebab aku nak ketinggian bakal anak-anak aku terjamin memandang aku ni tak berape nak tinggi dan nak bf yang funny, ada sense of humor. tapi last-last aku dapat bf (kini ex-bf) yang tak pandai langsong main gitar, yang merokok bersungguh-sungguh. nasib baik lah dia tinggi and kelakar. dan dia lah yang aku sayang nak mati. haha. pelik sungguh kan manusia ni? buat senarai dan sendiri yang langgar senarai tu.

senarai adam idaman dan hawa impian ni sepatutnya tidak menghalang kita dari mencari cinta yang sejati. aku percaya, masih wujud cinta sejati kat luar sana. Allah dah ciptakan semua benda dalam dunia ni berpasangan. jadi tak perlu risau lah. anda boleh teruskan senarai tersebut, cuma bila sampai satu saat, senarai itu hanya senarai, bukan lagi kepentingan dalam hubungan antara dua manusia.




jadi kawan-kawan, kalau dah dapat bf/gf yang menepati senarai, cepat ucap ALHAMDULILLAH dan bagi yang masih mencari, GOOD LUCK dan selamat bercinta.

till then, take care. :)

p/s : kepada semua budak UKM, good luck exam. kirim salam kat dectar and kat dtams eh. haha


:)

5 comments:

Muhammad Rafiq Hasrudin said...

tu la namenye jodoh. kadang2 kita tak dapat apa yang kita nak. dan kadang2 yang kita taknak kita akan dapat. tapi tu lah bende yang paling kita sayang.

HDS voice said...

awesome la fatin post nih...
membuka mata & minda aku utk berfikir sejenak..

maizatul suraya said...

why do people make a rules if not to break it? HAHA.

nice one derrr~

miaishika said...

alamak~~~saya xde exam kt dtams r~~cane nk kem salam ni~~hikhik

Fatin Razali said...

rafiq :
sebab Allah akan bagi apa yang kita perlu, bukan apa yang kita nak. :)

hds :
haha. bagus lah. memang tu tujuan menulis kan, buat orang berfikir. :)

enab :
thanks!

ecah ;
alahhh..kat dectaer ade kan?