Wednesday, March 02, 2011

.you deserve better.wth.




.you deserve better.
.you deserve someone better.


.WTH.


No one can actually say that you deserve someone better because that best person that you deserve is always the person of your choice.




Sumpah aku benci atau agak meluat bila orang cakap 'come on la babe, move on, you deserve someone better'. serius. tak main-main. bukan aku ni perempuan yang tak boleh terima hakikat kenyataan dunia ini memang menyakitkan. aku dah lama sedar hakikat tu. tapi entah kenapa, sisi diri aku tak benarkan tak bersetuju bila orang sewenang-wenangnya boleh berkata 'you deserve someone better'. waima dia keluarga, kawan baik kita atau kawan tak baik kita.

yes, aku tahu, dorang cakap dengan niat yang baik, nak tengok orang tu senyum, taknak sedih-sedih lagi. tapi nak buat macam mana, dah itu pilihan dia. tak semua orang beruntung dapat bf/gf yang sempurna di mata kau dan di mata dunia. cukup tahu pasangannya itu sempurna di mata dia, then anda patut senyum je. :)

Macam mana anda tahu apa yang terbaik untuk dia? takkan ada siapa tahu. ya, mungkin benar, pilihan hatinya itu agak gampang-macam celaka-rasa nak sepak bagi mati but who cares? selagi mamat/minah tu lah yang mampu buat dia bahagia, mampu buat dia senyum, jadi anda patut bersetuju.

mungkin anda pening pikir kenapa la dia bersusah payah terus dengan mamat/minah yang sah-sah selalu koyak-rabakkan hati dia. hanya dia je tahu apa rasa bila dengan pasangan dia tu. plus bagi aku, kadang-kadang ada perkara dalam dunia ini yang tak perlukan alasan. kita ikut kata hati kita, dan terus ikut. memang betul, kadang-kadang ikut hati ni mati. tapi apa salah, jika jalan mati tu yang mampu buat kita rasa puas, rasa berharga, then buat je lah.

lagi satu, hal ni sebenarnya bergantung pada citarasa seseorang. dah dia memang minat type yang macam tu, nak wak gano, hadap je lah kan. dah itu yang mampu buat dia happy. plus, dia yang hadap pasangan dia tu siang malam pagi petang. so mungkin dia nampak something yang orang lain tak nampak. dia paham dia yang orang lain tak paham dia.

jadi kawan-kawan, apa kata kita tukor pengolahan kata-kata, elakkan cakap 'you deserve someone better' dengan ayat yang mungkin realistik tetapi lebih manis didengar. *dem. aku tak dapat nak pikir nak ganti dengan ayat apa. tak kesah lah. pandai-pandai kau lah.



.ni boipren aku.
ada sesiapa nak kata aku deserve someone better?


bye. -.-'

:)

p/s : dem. siaran aku dicepatkan. racist! -.-'

4 comments:

jannsheffie said...

penah lalui situasi camtuh..org lain xkan phm perasaan org yg mengalami..ckp ikut sedap dia :)

Fatin Razali said...

jann :
'kau takkan paham sebab bukan kau yang rasa'

:)

Asmi Asmidar said...

Allah takkan mengambil dari kamu sesuatu yg amat kamu cintai . .
Kecuali dia mahu memberikan kamu sesuatu yg lebih baik dari apa yg kamu cintai . .
kan kan :) manis tak .?

Unknown said...

ok setuju jugak dengan aper yang di katakan..tapi kalau kita betol betol nak puas kan hati lebih baik bunuh diri betol2 puas..tak ada saper mampu sakit kan hati ini lagi..jadi untuk tidak dengar kata kata macam tu..jangan lar kita minta pendapat atau pandangan dari sesaper..betol tak..and tak pun ckap mcm ni sblom mmber ckap mcm tu..
"aku nak ko dgr jer jgn ckap paper..aku jst nak luahkan jer apa yg ak rasa spya ak tak beban sorang2" an senang..huhuhuhu