Tuesday, January 11, 2011

.dump.

hye guys! :)

well. w'pon tajuk post macam perli diri aku, but hey siapa kisah kan? im okay sekarang, not so okay but okay lah. :)

end of 2010 ramai couple-couple agung, couple yang sweet, yang kita tengok sepadan je mereka break off. serius ramai. masing-masing ada alasan sendiri kan. and as for us (me & encik lebah of course) reason tu biarlah kami sendiri simpan. and im okay with that reason. :)

okay, enough with us, no more us lagipun kan? :)

bila bercakap pasal break off ni, korang mesti kerap dengar alasan yang tipikal, yang rasa macam nak tikam-tikam je beliau sebab bagi alasan macam tu kan. antaranya ialah :

  • tak ada jodoh.
  • dia terlalu baik untuk saya.
  • kami tak serasi.
  • orang ketiga.
mari kita ulas reason-reason ini :

  1. Tak ada jodoh - well, yang ini memang tak boleh cakap apa kan. nak komen lebih-lebih pon tak boleh. kita dah usaha, tapi kalauu bukan kehendak Allah s.w.t yang dia tu jodoh kita, memang tak boleh nak buat apa la kan.
  2. dia terlalu baik untuk saya. - okay. alasan ni lah yang paling bullshit sekali. cuba cakap dengan aku manusia bodoh mana yang tak mahu pasangannya itu baik dan sempurna budinya. meh cakap ngan aku, kalau ada memang mintak dijotos kepalanya! orang sekarang punya la susah nak carik pasangan yang baik, dia boleh selamba putuskan dan bagi alasan macam tu. buset je.
  3. kami tak serasi - serasi tak serasi itu boleh dipupuk kan. biasa lah, benda-benda macam ni memang ambil masa sikit, kena sabar lah. sebulan kenal memang okay, dah 5-6 bulan baru lah nampak perangai then perlahan-lahan kau akan okay dengan sikap dia. trust me. kalau nak cari yang serasi terus memang 15tahun la baru kau dapat jodoh kau kan.
  4. orang ketiga - yang ini alasan yang memang tak boleh dimaafkan. kalau dia ada orang ketiga, tinggalkan dia. dan nasihat kepada anda yang tiba-tiba ada orang ketiga. cth : Anda ialah si A yang bercinta dengan si B, tibe-tibe anda jatuh hati pada si C dan si C mahukan anda. nasihat saya, tinggalkan si B dan pergi ke si C. sebab kalau anda betul cintakan si B, anda takkan jatuh hati pada si C.

okay. itu alasan. as orang yang ditinggalkan ni, aku sedikit jelik mendengar perkataan atau nasihat-nasihat tersebut w'pon aku tau dorang ikhlas dan ambil berat tentang aku. antaranya ialah :

  • kalau ada jodoh tak kemana.
  • you deserve better.
  • family dan kawan-kawan kan ada.
  • kamu kan kuat.
  • masih ramai lagi org yang sayang dan mahukan kamu.
celaka je semua tu weyh. how lah orang lain boleh cakap im deserve someone better?ini hidup aku, aku tahu apa yang terbaik untuk aku. dan one more thing, keluarga, kawan dan bf/gf takkan sama peranannya di sisi hati seseorang itu. percayalah.

sudah, berhenti emo fatin. so kepada mereka yang ditinggalkan, mari teruskan hidup. kepada mereka yang meninggalkan, harap tiada perasaan menyesal di hati anda dan kepada mereka yang masih bersama, semoga bahagia.

:)

6 comments:

Unknown said...

haha. "kau terbaik dia tak terbaik." ok tak nasihat macam ni? tak pun " kau bodoh sikit tapi dia bodoh melimpah-limpah" haha.

Jol Karim said...

em, tpi klau org 2 kan ckp mcm nie:
putus untuk kebaikan org 2. xnk terjerumus dlm hal2 dosa2 nie. mcm mne ek?.

Fatin Razali said...

haziq :
haha.ngek lah.
'mungkin Allah nak bagi yang lagi terbaik' lagi okay kot.

jol :
klo macam tu kite memang kena tgok apa yang tak kena dgn perangai kite. :)

Teeha Mohd said...

kekadang menyampah dengan alasan bullshit

Miera Aziz said...

life must go on! chaiyok babehh!

Ana Syanaz said...

ten:aku paling bnci alasan no2..in other way "im not good enuft for u..u will find a beter person than me.."mcm fuck we noe ourself we noe u so we noe wat we want n wat we deserve to have,,either u r bad or gud aslong as im happy i love u thats already mean u r da best for me!~-emosi seketika coz i realy hate that reason-!